A digitális játszótér
Várszegi Viktória
2009. március 1.

A kiállítás közel 400 négyzetméteres interaktív terében ügyességi játékok, sportos feladatok is várják a gyerekeket. A térben helyet kapott egy gyermekjátszó is, ahol az óvodások és kisiskolások is megismerkedhetnek az egészséges életmód alapjaival. A kiállítás ideje alatt a galérián tanácsadással, szűrésekkel várják a látogatókat a szakemberek.

A látogatók a Klikk történetéből már ismert, interaktív játékos rendszerben, a téma szempontjából releváns karakterek segítségével ismerkedhetnek meg az egészséges életmód elemeivel, főbb szabályaival és mindazokkal a kihívásokkal, amelyekkel nap mint nap találkoznak fiatalok és idősebbek egyaránt. A kiállítás a test és az életmód megismerésével és tudatos tervezésével kívánja felhívni a figyelmet az egészségre és az egyén felelősségére saját életminőségével kapcsolatosan. A sejtek bejárása után a regisztrált látogatók a játék kérdéseinek megfejtésével szerzett pontszámaik alapján nyereményekben részesülhetnek.

A kiállítás fő tartalmi elemei:


Egészségfejlesztés vázlatos történeti áttekintése; egészségfejlesztés fogalma; egészséges táplálkozás, a sport egészségmegőrző, egészségfejlesztő hatásai; személyi higiénia követelményei; környezethigiénia aktuális kérdései; lelki egészség; alkoholfogyasztás; dohányzás; droghasználat; egészségfejlesztés társadalmi tényezői; egészségfejlesztés közvetlen fejlesztő eljárásai; összetett módszerek az egészségnevelésben; modellkísérletek, megelőző és korrekciós programok az egészségnevelésben; biztonság megőrzése (stressz tűrés, stressz kezelés, baleset megelőzés); növekedés, változás és az emberi szexualitás; családi élet és társas kapcsolatok.

A Millenáris B csarnokában található Jövő Háza Kiállítás olyan újszerű, oktató funkciót lát el, ahol hónapról hónapra különböző célcsoportoknak, számos program és aktivitás kínálkozik egyes készségek és ismeretek elsajátítására, fejlesztésére.

A kiállítások önmagukban rendelkeznek ismeretterjesztési, tudományos funkcióval. Egy-egy témát, tudományterületet körbejárva az alapismeretektől kínálnak tartalmat és megismerési utakat az érdeklődők számára. Az alapok megismerését követően a szakmai előadások, oktató programok, és játékok lehetőséget teremtenek a látogató számára a témákban való elmélyülésre is.

Jövő Iskolája foglalkozásain olyan kapcsolódó témák kerülnek feldolgozásra, amelyek bármilyen évfolyam számára relevánsak, és felhasználhatóak az iskolai tananyag elsajátítása során. Az itt zajló foglalkozások helyettesítik és kiegészítik az iskola falain belüli órákat, feladatokat.

A kiállítás első szakasza (Klikk 1.0) különböző nézőpontokból mutatta be az internetet: az installáció alapegységeit képező sejtek témái között szerepelt a web fejlődése, az audiovizuális kommunikáció szerepe, a játékok típusai, a közösségépítés története, az internet hétköznapi felhasználási területei.

A programsorozat második elemében (Klikk 2.0) a látogatók maguk tapasztalhatták meg a weblap-, a kép-, a hang-, a videoszerkesztés vagy az animációkészítés alapjait, illetve megismerhették a tv-tenisztől a korai számítógépes játékokon át a legújabb konzolokig a játékok technikai, grafikai fejlődését is.

A digitális játszótér harmadik szakaszában (Klikk 3.0) az installációk jól megválasztott példákon keresztül mutatták be a magyar innováció történetét, illetve a ma létező intézmény- és eszközrendszert. A látogatók megismerhették azokat a szegmenseket, ahol már születtek jelentős magyar eredmények, amelyek hozzájárulnak a magyar társadalom életminőségének javításához, emeléséhez.

Jegyárak:

  • Felnőttjegy: 1200 Ft
  • Családi jegy (nagycsaládos igazolvánnyal vagy max. 6 fő, ebből 2 felnőtt): 3400 Ft
  • Csoportos felnőttjegy (min. 4 fő): 1100 Ft
  • Gyermek- és ifjúsági jegy (diákigazolvánnyal): 1000 Ft
  • Iskolai csoportos jegy (előzetes bejelentkezéssel 15 fő felett): 800 Ft
  • 65 év alatti nyugdíjas (nyugdíjas igazolvánnyal): 1000 Ft

Nyitva tartás:

kedd-vasárnap: 9.00–17.00, szombat – vasárnap 10.00–18.00

Helyszín:

Millenáris B csarnoka