KeresésFelhő, kulcsszavak
allergia  alvás  anyaméh  anyaság  anyatej  apa  asztma  baba  babaruha  babatáplálás  bébiétel  betegség  bőr  bőrápolás  bőrvédelem  családi pótlék  családtámogatás  császármetszés  csecsemő  cukorbetegség  depresszió  diéta  divat  dohányzás  Down-szindróma  D-vitamin  egészség  ekcéma  elhízás  ételallergia  étkezés  étrend  fájdalomcsillapítás  fertőzés  fogamzásgátlás  fogantatás  fogyókúra  folsav  genetika  gyed  gyermekprogram  gyermekvállalás  gyes  H1N1  hallás  hányás  hasmenés  hímivarsejt  hízás  hormon  hormonok  hozzátáplálás  ikrek  immunrendszer  influenza  játék  kalcium  Karácsony  köldökzsinórvér  koraszülés  koraszülött  kórház  KRIO Intézet  kutya  láz  lombikbébi  magzat  meddőség  megfázás  menstruáció  mese  mesekönyv  mesterséges megtermékenyítés  munka  munkavállalás  napozás  nátha  nőgyógyász  nyár  őssejt  őssejtbank  őssejtterápia  otthonszülés  ovuláció  pajzsmirigy  párkapcsolat  PCOS  programajánló  programok  pszichológia  sperma  spermium  sport  stressz  szerelem  szex  szoptatás  sztármami  szülés  szüléstörténet  születés  születés hete fesztivál  szülőszoba  tanulás  táplálkozás  tápszer  tej  terhesség  termékenység  torna  trombózis  újszülött  ultrahang  utazás  vajúdás  várandósság  védőoltás  vetélés  vitamin  vitaminok 

A fogamzásgátló gyakran elrejti a PCOS-t

2014.07.24.

A PCOS egyre több nőt érint manapság, ami sajnos igencsak megnehezíti a teherbeesést... Mivel a betegség kezelése gyakran fogamzásgátló tabletták szedésével történik - így értelemszerűen a tünetek megszűnnek -, sok nő csak akkor szembesül az állapotával, amikor családalapítás céljából leteszi a gyógyszert.

Nehezített teherbeesés

A PCOS kellemetlen betegség, hiszen főbb tünetei közt a menstruációs ciklus zavarai, fokozott szőrösödés, izzadékonyság, valamint az elhízás áll, azonban a legtöbb nő figyelmének középpontjába a meddőség miatt kerül.

"A PCOS betegség lényege, hogy ciszták alakulnak ki a petefészekben, mert felborul a hormonegyensúly és nem termelődik elegendő ösztrogén és progeszteron, az LH szint viszont megemelkedik . Ennek hatására nincs peteérés, nem következik be tüszőrepedés és ezáltal sárgatest sem képződik, így a terhesség sem tud létrejönni" - mondja dr. Koppány Viktória, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa.

A fogamzásgátló tabletta előnye ugyanaz, mint a hátránya

A fogamzásgátló tabletta szedésével a PCOS kellemetlen tünetei csökkenthetők, vagy akár meg is szűntethetők. Éppen ezért a betegség kezelésének egyik alappillére, hiszen így az illető megkímélheti magát a pattanásoktól, a túlzott szőrösödéstől és a rendszertelen vérzéstől. Viszont ez azt is jelenti, hogy vannak esetek, hogy ezért később derül ki a probléma.

"A tabletták előnye tulajdonképp ugyanaz, mint a hátránya. Bár szépen kezeli a tüneteket, de ez azt is jelenti, hogy csak később derül ki a probléma, jellemzően akkor, amikor az illető már gyereket szeretne. Éppen ezért ha a fogamzásgátló tabletta letétele után pattanások, elhízás és fokozott szőrösödés lép fel, érdemes szakemberhez fordulni, hogy utána megfelelő kezeléssel mihamarabb bekövetkezhessen a várva várt gyermekáldás" - tanácsolja dr. Koppány Viktória. Viszont mindezek ellenére fontos tudni, hogy más esetekben a fogamzásgátló tabletták szedése PCOS esetén elengedhetetlen a normális hormonszint fenntartásához, valamint a petefészek védelméhez!

Forrás: Budai Endokrinközpont

Ha tetszett a cikk, kérjük értékeld!
A cikket eddig 1 látogató értékelte, átlagosan 4.00 ponttal.
Hasonló témában még több cikket!
Berakom a kedvenc cikkeim közé!
Kapcsolódó cikkeink
Új hozzászólás

Min. 3, max. 8 karakter, csak a magyar abc betűi

Hozzászólások
Kicsike, 2014.08.24. 12:37:40
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék ez a bejegyzéshez, hogy a fogamzásgátló hatása mennyi idő után múlik el, mennyi idő után várható a teherbe esés, egy "egészséges" nőnél?
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy akinél sokszor előjöttek, kialakultak a ciszták, majd el múltak a fogamzásgátló segítségével és miután abba hagyta a fogit, 2 hónap múlva sem esett teherbe, az forduljon orvoshoz, vagy esetleg ez normális lehet-e?
Válaszotok előre is köszi!