KeresésFelhő, kulcsszavak
allergia  alvás  anyaméh  anyaság  anyatej  apa  asztma  baba  babaruha  babatáplálás  bébiétel  betegség  bőr  bőrápolás  bőrvédelem  családi pótlék  családtámogatás  császármetszés  csecsemő  cukorbetegség  depresszió  diéta  divat  dohányzás  Down-szindróma  D-vitamin  egészség  ekcéma  elhízás  ételallergia  étkezés  étrend  fájdalomcsillapítás  fertőzés  fogamzásgátlás  fogantatás  fogyókúra  folsav  genetika  gyed  gyermekprogram  gyermekvállalás  gyes  H1N1  hallás  hányás  hasmenés  hímivarsejt  hízás  hormon  hormonok  hozzátáplálás  ikrek  immunrendszer  influenza  játék  kalcium  köldökzsinórvér  koraszülés  koraszülött  kórház  KRIO Intézet  kutya  láz  lombikbébi  magzat  meddőség  megfázás  menstruáció  mese  mesekönyv  mesterséges megtermékenyítés  munka  munkavállalás  napozás  nátha  nőgyógyász  nyár  őssejt  őssejtbank  őssejtterápia  otthonszülés  ovuláció  pajzsmirigy  párkapcsolat  PCOS  peteérés  programajánló  programok  pszichológia  sperma  spermium  sport  stressz  szerelem  szex  szoptatás  sztármami  szülés  szüléstörténet  születés  születés hete fesztivál  szülőszoba  tanulás  táplálkozás  tápszer  tej  terhesség  termékenység  torna  trombózis  újszülött  ultrahang  utazás  vajúdás  várandósság  védőoltás  vetélés  vitamin  vitaminok 

Így aludj nagy pocakkal!

2017.04.26.

A várandósság vége felé a megfelelő alvópozíció megtalálása is kihívást jelenthet - nem beszélve a gyakori éjjeli vizelésről, pocakkeményedésekről, hirtelen beálló lábgörcsökről, és persze a baba aktuális hangulatáról, mert előfordulhat, hogy épp ő nem hagyja pihenni édesanyját. Ha az előbbi kellemetlenségek ellen nem is, a (helyzethez mérten) legkényelmesebb éjszakai pihenéshez azért adhatunk néhány tippet!

- Lehetőleg ne aludj a hátadon! A megnövekedett súlyú méh hatalmas nyomást jelent a gerinc, a hátizmok, illetve az ágyéki erek számára, amely rontja a vérkeringést, ami sem neked, sem a babnak nem tesz jót.

- Érdemes a bal oldaladra feküdni, ez amellett, hogy támogatja az optimális vérkeringés fenntartását, a várandósság alatti fokozott gyomorsav-termelődés, valamint az ebből adódó refluxos események elkerülésében is segíthet.

- Párnák, minden mennyiségben! Vedd körbe magad párnákkal, támassz néhányat a hátad mögé, a pocakod alá és a lábad közé is. Érdemes kipróbálni a speciálisan kismamák számára készült, várandós párnát is.

- Ha lehet, ne tegyél az ágyban hirtelen mozdulatokat, így megakadályozhatod a lábgörcs kialakulását (bár bombamódszer nincs az elkerüléséhez).

- Fontos a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás, azonban ha lehet, estefelé már viszonylag kevesebbet igyál, ezzel némileg csökkentheted az éjszakai fürdőszobai körök számát…

Így aludj pocakkal:

Kis kép: Bigstock

A cikk nem minősül orvosi szakvéleménynek, illetve nem pótolja a szakorvosi vizsgálatot. A közölt tartalom mindössze általános tájékoztatás, nem használható egészségi problémák, betegségek diagnosztizálására vagy gyógyítására. Nem vállalhatunk semmilyen felelősséget azzal kapcsolatban, hogy olvasóink hogyan használják fel a webhelyen közölt információkat.

Ha tetszett a cikk, kérjük értékeld!
A cikket eddig 2 látogató értékelte, átlagosan 2.50 ponttal.
Hasonló témában még több cikket!
Berakom a kedvenc cikkeim közé!
Kapcsolódó cikkeink