KeresésFelhő, kulcsszavak
allergia  alvás  anyaméh  anyaság  anyatej  apa  asztma  baba  babaruha  babatáplálás  bébiétel  betegség  bőr  bőrápolás  bőrvédelem  családi pótlék  családtámogatás  császármetszés  csecsemő  cukorbetegség  depresszió  diéta  divat  dohányzás  Down-szindróma  D-vitamin  egészség  ekcéma  elhízás  ételallergia  étkezés  étrend  fájdalomcsillapítás  fertőzés  fogamzásgátlás  fogantatás  fogyókúra  folsav  genetika  gyed  gyermekprogram  gyermekvállalás  gyes  H1N1  hallás  hányás  hasmenés  hímivarsejt  hízás  hormon  hormonok  hozzátáplálás  ikrek  immunrendszer  influenza  játék  kalcium  köldökzsinórvér  koraszülés  koraszülött  kórház  KRIO Intézet  kutya  láz  lombikbébi  magzat  meddőség  megfázás  menstruáció  mese  mesekönyv  mesterséges megtermékenyítés  munka  munkavállalás  napozás  nátha  nőgyógyász  nyár  őssejt  őssejtbank  őssejtterápia  otthonszülés  ovuláció  pajzsmirigy  párkapcsolat  PCOS  peteérés  programajánló  programok  pszichológia  sperma  spermium  sport  stressz  szerelem  szex  szoptatás  sztármami  szülés  szüléstörténet  születés  születés hete fesztivál  szülőszoba  tanulás  táplálkozás  tápszer  tej  terhesség  termékenység  torna  trombózis  újszülött  ultrahang  utazás  vajúdás  várandósság  védőoltás  vetélés  vitamin  vitaminok 

Mozgás a várandósság alatt? Mindenképpen!

2017.04.11.

Nem is lehet kérdés, hogy a várandósság alatt ugyanúgy szükség van a mozgásra, mint egyébként az egészséges élethez. De mi a helyzet akkor, ha valaki előtte nem mozgott, de most a babája egészsége érdekében szeretne mindent megtenni?

Fotó: Bigstock

A kérdésben dr. Angyal Géza szülész nőgyógyász főorvos van a ratkotunde.hu segítségére.

Mozogni, vagy nem mozogni, az itt a kérdés!

Ahogyan azt már a címben is kifejtettük, a mozgás minden esetben jót tesz a szervezetnek. Ennek egyszerű az oka: a természet nem arra alkotta az embert, hogy egész nap üljön és feküdjön. Ha ezt teszi, úgy romlanak a szervek működési paraméterei, rosszabb lesz a vérállátás a végtagokban, súlyfelesleg, és azzal együtt különböző, súlyos betegségek is kialakulhatnak.

A várandósság mindezeket a veszélyeket jelentősen felerősíti. A női szervezet számára az egyik legnagyobb kihívás egy másik élet létrehozása. Hiszen minden tápanyagot a nő biztosít a magzatnak, aminek hatására egy új, tökéletes kis embert hoz létre. Ráadásul az anya egész szervezete átalakul, hogy a babát a lehető legtökéletesebb közegben tartsa. Hormonális, sőt, alkati változásdokkal is számolni kell, gondoljunk csak a csípő szélesedésére. Sőt, mindez még vissza is tér az eredeti alapokhoz, miután a baba megszületett. Vagyis valóban hatalmas a kihívás, amit a kismamának érdemes minden módon támogatnia.

A lehetőségek között az egyik fontos a mozgás, amit természetesen akkor is el lehet kezdeni, ha a várandósság előtt egyáltalán nem mozogtunk. Ebben az esetben azonban nagy körültekintéssel kell eljárni. Mindenképpen kerülni kell a nagy megerőltetéseket, és az olyan gyakorlatokat és sportokat, amelyek a hasat, lágyékot terhelik. Ha semmilyen mozgást nem végzett a kismama, akkor könnyedebb dolgokkal érdemes elindulni, mint a séta, a kismamajóga, vagy éppen egy valóban könnyed úszás. Ha pedig már egy ideje végezzük az adott sportot, akkor kicsit nehezíteni is lehet, de persze csak ésszerű keretek között. Ha bizonytalan, hogy mit és hogyan szabad, ebben az orvos biztosan tud segíteni.

Miért jó a mozgás?

A mozgás a test számára a legtermészetesebb dolog, és persze mint ilyen, jót is tesz neki. De ennél azért konkrétabban is láthatjuk, miért is jó. A mozgással a test energiát használ fel, ami rendszeresség esetén megakadályozza a súlyfelesleg kialakulását - amihez persze a megfelelő táplálkozás is elengedhetetlen. Dr. Angyal Géza szülész nőgyógyász azt is elárulta a ratkotunde.hu - nak, hogy nem véletlen, hogy ez a két ajánlás rendszerint kéz a kézben jelenik meg, hiszen szorosan összefüggenek. A tápanyagok, nyomelemek és vitaminok hasznosulását is jelentősen javíthatja a mozgás, hiszen annak során a vérkeringés is felpezsdül, és az oxigén is nagyobb mennyiségben áramlik az erekben. Ezek pedig mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a sejtek anyagcseréjét javítsák!

Ez különösen fontos a terhesség esetében, amikor ráadásul a szakemberek többsége még várandósvitamin szedését is javasolja. A bejuttatott többlet tápanyag ugyanis így önmagában kevés. Hogy minél jobban hasznosulhasson, a mozgással is érdemes támogatni a folyamatot, így a baba ellátottsága is javul. Természetesen a tápanyagok felszívódását elősegíti még a megfelelő ételek kiválasztása, a sok nyers gyümölcs és zöldség fogyasztása, valamit a tabletták esetében az, ha szerves kötésű vegyületeket keresünk, és nem karbonátokat, amikkel a készítmények többsége dolgozik.

Forrás: ratkotunde.hu

A cikk nem pótolja a szakorvosi vizsgálatot. A közölt tartalom mindössze általános tájékoztatás, nem használható egészségi problémák, betegségek diagnosztizálására vagy gyógyítására. Nem vállalhatunk semmilyen felelősséget azzal kapcsolatban, olvasóink hogyan használják fel a webhelyen közölt információkat.

Kis kép: Bigstock

Ha tetszett a cikk, kérjük értékeld!
A cikket eddig 3 látogató értékelte, átlagosan 4.67 ponttal.
Hasonló témában még több cikket!
Berakom a kedvenc cikkeim közé!
Kapcsolódó cikkeink