KeresésFelhő, kulcsszavak
allergia  alvás  anyaméh  anyaság  anyatej  apa  asztma  baba  babaruha  babatáplálás  bébiétel  betegség  bőr  bőrápolás  bőrvédelem  családi pótlék  családtámogatás  császármetszés  csecsemő  cukorbetegség  depresszió  diéta  divat  dohányzás  Down-szindróma  D-vitamin  egészség  ekcéma  elhízás  ételallergia  étkezés  étrend  fájdalomcsillapítás  fertőzés  fogamzásgátlás  fogantatás  fogyókúra  folsav  genetika  gyed  gyermekprogram  gyermekvállalás  gyes  H1N1  hallás  hányás  hasmenés  hímivarsejt  hízás  hormon  hormonok  hozzátáplálás  ikrek  immunrendszer  influenza  játék  kalcium  köldökzsinórvér  koraszülés  koraszülött  kórház  KRIO Intézet  kutya  láz  lombikbébi  magzat  meddőség  megfázás  menstruáció  mese  mesekönyv  mesterséges megtermékenyítés  munka  munkavállalás  napozás  nátha  nőgyógyász  nyár  őssejt  őssejtbank  őssejtterápia  otthonszülés  ovuláció  pajzsmirigy  párkapcsolat  PCOS  peteérés  programajánló  programok  pszichológia  sperma  spermium  sport  stressz  szerelem  szex  szoptatás  sztármami  szülés  szüléstörténet  születés  születés hete fesztivál  szülőszoba  tanulás  táplálkozás  tápszer  tej  terhesség  termékenység  torna  trombózis  újszülött  ultrahang  utazás  vajúdás  várandósság  védőoltás  vetélés  vitamin  vitaminok 

Pocakos kellemetlenségek: hát- és derékfájás…

Van ellenszer?

2017.11.08.

Elsősorban a testsúlynövekedésre vezethetőek vissza a várandósság középidejétől - leginkább utolsó harmadában - tapasztalható makacs hát- és derékfájdalmak. A pocak gyors növekedésével ugyanis nehezen tartanak lépést a hát tartóizmai, így akár a derék tájékán, akár a hát középső vagy felső részén, de még nyak és a vállak környékén is jelentkezhetnek a panaszok.

A pocak és a mellek növekedése miatt túlterhelődik a gerincoszlop, illetve az aránytalan súlyelosztás következtében megváltoznak görbületei, amely egyenes út a tartós hát- és derékfájdalmak kialakulásához. A hát alsó és középső szakaszán jelentkező, tipikusan tompa fájdalom és merevségérzet – amely főként a helyzetváltozatáskor, leginkább az ülő vagy fekvő helyzetből való felálláskor okoz kellemetlenséget – sajnos a babavárás szokásos velejárójának tekinthető.

Van ellenszer?

- Az úszás, vagy a speciálisan kismamák számára tartott aqua fittness órák sokat segíthetnek; kíméletesen, az ízületek megterhelése nélkül erősítik az izomzatot, mindemellett kellemes kikapcsolódást is nyújtanak.
- A kismamatorna is jót tesz – ezt a várandósság második harmadában lehet elkezdeni, előtte nyugodtan folytatható az addig megszokott mozgásforma. A gyakorlatsorok megtervezésekor a foglalkozást vezető, rendszerint gyógytornász szakember mindig figyelembe veszi a várandós szervezet fiziológiai változásait, így az órákon nagy hangsúlyt fektetnek az erősítő és tartásjavító gyakorlatokra, különös tekintettel az extra igénybevételnek kitett has- és hátizomzatra.
- Pozitív élettani hatásai lehetnek a gyaloglásnak is, legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy nem kell hozzá semmi, valamint, hogy kizárólag a friss levegőn lehet végezni.

Gerincnyújtás hátfájás ellen:

Amit mindig tarts be:

  • Figyelj oda a tartásodra, kíméld a lumbális (deréktáji) szakaszt, ne homoríts járás/állás közben, vagyis ne told ki a pocakodat, de ne is görnyedj előre.
  • Ne emelgess nehéz tárgyakat, ha mégis fel kellene emelned valamit, állj kisterpeszbe, enyhén hajlítsd meg lábaidat, és a legfontosabb: soha ne derékból vagy csípőből erőlködj!
  • Válaszd meg gondosan, milyen cipőt hordasz, a túl magas, illetve a teljesen lapos sarkú lábbelik egyaránt nem ajánlottak.

A cikk nem pótolja a szakorvosi vizsgálatot. A közölt tartalom mindössze általános tájékoztatás, nem használható egészségi problémák, betegségek diagnosztizálására vagy gyógyítására. Nem vállalunk semmilyen felelősséget azzal kapcsolatban, olvasóink hogyan használják fel a webhelyen közölt információkat.

Ha tetszett a cikk, kérjük értékeld!
A cikket eddig 2 látogató értékelte, átlagosan 1.50 ponttal.
Hasonló témában még több cikket!
Berakom a kedvenc cikkeim közé!
Kapcsolódó cikkeink