A Mount Sinai School of Medicine kutatója Scott H. Sicherer és kollégái 503, három és tizenöt hónap közötti gyermeket vizsgált, olyanokat akiknek akár tej-vagy tojás- allerrgiája volt, ekcémásak voltak illetve pozitív lett a tej-vagy tojás- allergiatesztjük. Ezek mind olyan tényezők, melyek megléte esetén megnő a mogyoróallergia valószínűsége.
A kismamák terhesség alatti táplálkozási szokásainak felmérése kikérdezéssel történt, ráadásul csak a mogyorófélék által kiváltott allergiateszt pozitivitást vizsgálták a kutatók. Éppen ezért a szerzők megjegyzik, hogy a kutatás megbízhatósága tudományosan nem kellően megalapozott.
Az eredmények ellenőrzésére további vizsgálatokat kell végezni, a terhesség alatti táplálkozással kapcsolatban még sok felfedeznivaló van, de a kísérlet így is igen fontos lépés annak érdekében, hogy csökkentenhessen a mogyoróallergiások száma. Bár már egy korábbi kutatás is hasonló eredményre jutott, az erre alapuló terhesség alatti táplálkozási ajánlásokat 2008-ban visszavonták, arra való hivatkozással, hogy azok nincsenek tudományosan kellőképpen alátámasztva.
Az eredményeket a Journal of Allergy and Clinical Immunology közölte.