Miért jó a Pilates?

2009. május 30.

Mit kell tudni az újonnan elterjedt a mozgásformáról? – Babásmamás.hu

A Pilates technikát nem más mozgások helyettesítésére találták ki, hanem mint pluszt, a tested erősítésére, bármilyen mozgásformát is végzel. Itt minden egyes mozgás egy végiggondolt folyamat, és minden mozdulat maximális koncentrációt kíván. Nem véletlenül, gondolati mozgásnak is hívják ezt a tornát. A helyes technika, a test és a lélek zavartalan kapcsolata a külső környezet teljes kizárásával érhető el, a koncentráció teljes egészében a mozgásra irányul. Mivel a napunk nagy részét ülve töltjük, így azokra a gyakorlatokra van leginkább szükségünk, melyek a helyes ülés formáját fejlesztik. Ahhoz, hogy helyesen üljünk, szükséges a törzsünk kiegyensúlyozása vagy központosítása. A Pilates alapú gyakorlatokban a KÖZPONTOD az Erő Házad ("Power House"), minden gyakorlat a hasizmok kontrakciójával történik, a gravitáció ellen dolgozva erősítjük a testet. A kiegyensúlyozáson keresztül, szép lassan elkezdjük megérteni a testünk struktúráját, és a különböző izmok, izomcsoportok kontrollálása által válunk képessé az izolációra. Minél lassabb a mozgás, annál nagyobb erő kell a végrehajtáshoz. Kezdetben nagyon nehéz a helyes testhelyzet felvétele, de idővel – a megszerzett technikai tudás segítségével – tökéletesen végrehajtható. A Pilates alapú gyakorlatok folyamatos mozgással végzendőek - mint egy kerék, ami folyamatosan gördül ugyanazzal a sebességgel a teljes cikluson és mozgástartományon át -, így excentrikus és koncentrikus szakaszok kombinációjával, egy kiegyensúlyozott és funkcionális edzést kapunk. Ezek a gyakorlatok mindenkinek más és más kihívást jelentenek. Nem vagyunk egyformák, különböző alkatú emberekkel és különböző edzési programokkal dolgozunk, mindvégig szem előtt tartva az egyéni sajátosságokat.  

Miben tér el leginkább a megszokott, ismertebb gyakorlatoktól? – Babásmamás.hu

Alapjában véve, abban különbözik más fitnesz technikáktól, hogy a mély, tartó izmokat célozza meg, és belülről kifelé erősít. Fejleszti a központ stabilitását, javítja a test egyensúlyát és optimalizálja a tartást. Nagyon fontos megjegyezni azt is, hogy a Pilates mentális és fizikai edzést nyújt egyszerre!   

Miért ajánlanád a várandós kismamáknak? – Babásmamás.hu

A Pilates olyan területekre koncentrál, melyek különösen nagy igénybevételnek vannak kitéve a pre- és postnatalis időszakban, segít felkészülni a szülésre, és a baba világrajövetele utáni felépülést is jelentősen meggyorsíthatja! A terhesség fokozott igénybevételt jelent a mama szervezetének, a sajátos mozgásforma nagyban hozzájárulhat a várandósság és a szülés zavartalan, természetes lefolyásában. A baba megérkezése után pedig – a már említett felépülés mellett – kíméletesen javítja, erősíti és mozgatja át a pici cipelése, emelgetése miatt extrém igénybevételnek kitett hátizmokat.

A cikk nem pótolja a szakorvosi vizsgálatot. A közölt tartalom mindössze általános tájékoztatás, nem használható egészségi problémák, betegségek diagnosztizálására vagy gyógyítására. Az adatok és információk, tanácsok felhasználása a felhasználó felelősségére történik. Kérjük, hogy egyes döntéseinek a meghozatala előtt szükség szerint kérjen közvetlen felvilágosítást az adott témában jártas szakembertől, annak érdekében, hogy az esetleges félreértések elkerülhetők legyenek.

Kapcsolódó cikkeink