A peteérés befolyásolná vásárlási szokásainkat?
Várszegi Viktória
2010. augusztus 28.

A termékenységük havi csúcsán lévő nőket tudatalattijuk olyan ruhák megvételére ösztönzi, amelyekkel lenyűgözhetik a férfiakat és az esetleges vetélytársakat - nyilatkozta Kristina Durante, a Carlson Egyetem munkatársa - ez is egyfajta verseny: aki kívánatosabb, az jobban kitűnik a tömegből.

A Journal of Consumer Research című lapban megjelent kutatási anyag eredményei bizonyítják, miként befolyásolják vásárlási szokásainkat a hormonális tényezők. A peteérés során a nők sokkal szexisebb és kihívóbb ruházati termékeket vásárolnak, mint egyébként. Bár az elsődleges cél a férfiak elbűvölése, legalább ilyen fontos az is, hogy a környezetünkben lévő nőkön, vagyis az esetleges vetélytársakon túltegyünk - nyilatkozta Ms. Durante.

A kutatás során a tudósok önkéntes nőket kértek meg, hogy nézzenek végig egy sor fényképet csinos helybeli nőkről, majd válasszanak kedvük szerint egy sor ruházati cikk közül. Az eredmények szerint a peteérésben lévő nők kihívóbb, szexisebb ruhákat választottak, mint a többiek.

Ez a jelenség nem csak a ruházati cikkekre, de a kozmetikumokra, divat kiegészítőkre és orvosi beavatkozásokra is igaz. A nők tudat alatt kívánatosabbnak akarják mutatni magukat legtermékenyebb időszakukban - nyilatkozta Ms. Durante.